Online marketingstrategier for små virksomheder, der virker
Online marketingstrategier er ikke anderledes end traditionelle marketingstrategier, når det kommer til mål og formål. Begge typer har til formål at øge brandbevidstheden og hjælpe virksomheder med at finde flere kunder online.
Online markedsføring eller digital markedsføring, som det er mere almindeligt kendt, har en række kanaler, der dækker alle aspekter af online promovering, fra skabelse af indhold til levering og salg.
I dette indlæg lærer du om de vigtigste online marketingstrategier, der kan bruges af små virksomheder til at forbedre deres online synlighed.
Search Engine Marketing
Search Engine Marketing (SEM) er den første online marketingstrategi, du kan bruge, og den har to hovedkomponenter. SEO (Søgemaskineoptimering) og PSA (Paid Search Advertising).
Med enkle ord vil SEO hjælpe dig med at få flere organiske besøg fra søgemaskiner gratis, mens betalt søgning annoncering kan give dig besøg fra søgetrafik, men du skal betale for dem.
Hvad er dit mål med SEM? Dit mål med SEM er klart: få flere besøg fra søgemaskiner enten fra organisk søgning eller gennem omhyggeligt designede og målrettede PPC-kampagner.
For at få flere besøg fra søgemaskiner skal du sørge for, at du har en professionel hjemmeside som er optimeret til søgning. Ting som dine sidetitler, beskrivelser, websidehastighed, design og struktur, indgående links, indholdsfriskhed, ALT-tekst til billeder og mange flere er vigtige.
Du skal være tålmodig og overvåge dine sider for forbedringer i deres rangering gennem Google Analytics-rapporter.
Mobil markedsføring
Normalt efter søgemaskinemarkedsføring kan du forvente at finde social media marketing eller content marketing som den næste online marketingstrategi for små virksomheder, men stigningen i antallet af mobilsøgninger øger vigtigheden af mobil markedsføring.
Som nævnt af Google er mobil markedsføring ikke en mulighed, men det er bydende nødvendigt for enhver virksomhed.
Hvordan kan du opnå den ‘bedst mulige oplevelse’? Først skal du sikre dig, at din hjemmeside ser god og brugbar ud, når den ses gennem en mobilbrowser, dvs. du skal have en mobilvenlig version af din hjemmeside.
Dit udgangspunkt er at tjekke din hjemmeside med Googles mobilvenlige testværktøj.
Content Marketing
Content marketing er kernen i enhver digital marketingkampagne. Når du har et godt fundament (det er søgemaskinemarkedsføring) og en god leveringsplatform, der kan dække alle dine brugerbehov (det er mobil markedsføring), så er næste skridt at tage alle nødvendige handlinger for at skabe indhold, der rocker!
Indhold er det, der vil skabe loyale besøgende, kommentarer, delinger på sociale medier og vigtigst af alt, salg.
Hvad er dit mål med content marketing? For at sige det enkelt er dit mål at skabe indhold af høj kvalitet, som dine læsere ønsker at læse og forsøge at overbevise læserne om at blive kunder eller udføre en call-to-action-proces (tilmeld dig et nyhedsbrev, følg med på sociale medier, stem på en afstemning osv.).
Inden du overhovedet opretter indhold, uanset om det er en artikel, en video eller et billede, så prøv at tænke over, hvordan det pågældende indhold vil gavne dine læsere eller kunder.
Opret og udgiv ikke kun indhold for at holde en udgivelsesplan eller for at tilfredsstille dit ønske om at have noget at udgive.
Tidligere plejede denne teknik med at udgive massemængder af indhold for at narre søgemaskiner, men ikke længere. Det er vigtigere at have færre offentliggjorte sider, men med godt indhold frem for masser af publicerede sider med indhold af lav kvalitet.