Nyheder

Brug gamification til at skabe engagement og salg

Gamification betyder, at du gør det til en leg at engagere sig med din virksomhed.

Det skaber engagement, trafik på hjemmeside eller webshop – og selvfølgelig salg.

Der er flere muligheder, så du kan vælge den, der passer bedst til netop din kundemålgruppe.

Sæt et lykkehjul på din webshop

Du kan sætte et lykkehjul på din webshop, som læseren skal spille på for at få rabat i shoppen.

Når læseren har spillet på lykkehjulet, bliver hun straks præsenteret for beskeden om, at hun har fået nitte eller rabat. Hvis hun har vundet en rabat, får hun rabatkoden straks, så hun kan handle i butikken med det samme.

Når læseren drejer lykkehjulet, tilmelder hun sig samtidig nyhedsbrevet.

Metoden egner sig bedst til dig, som sælger produkter, det ikke kræver mange overvejelser at købe.

Det kan fx være sko, kjoler, køkkentøj eller boligudstyr.

Metoden egner sig mindre godt til dig, der sælger dyre ydelser, som det kræver langvarige overvejelser at investere i.

Der findes flere plugins til WordPress, som du kan bruge, og det tager derfor kun et øjeblik for dig at sætte et lykkehjul op. Husk at forbinde det til nyhedsbrevet.

Brug quizzer til at indsamle viden og få læsere

Quizzer er en nem genvej til at få flere læsere på dit nyhedsbrev. Sæt en nem quiz op, som hjælper dine læsere, samtidig med at quizzen hjælper dig med at få en større viden om din kundemålgruppe.
Hvis du fx er ekspert i markedsføring på Facebook, kan du quizze folk i deres viden om Facebook.
Det giver dig en indsigt i, hvor meget dine læsere ved, og hvad de har brug for. Samtidig afslører det for dine læsere, at de måske ikke ved så meget, som de troede. Det gør det nemmere for dig at sælge til dem.

Metoden egner sig rigtig godt til dig, der sælger viden.

Giv dine læsere points og bonusser for at svare på spørgeskemaer

Du kan belønne dine læsere med point for at svare på spørgeskemaundersøgelser. Det hjælper dig med at indsamle viden om, hvad dine læsere ønsker sig.
Samtidig skaber det engagement og begejstring i din kundemålgruppe, som kan bruge de opsparede points til at købe ind i din webshop.

Points og bonusser egner sig særlig godt til dig, som har en webshop.

Lav en adventskalender eller julekalender med tidsbegrænset rabat

Du kan nemt sælge mere i din webshop med en adventskalender eller julekalendere.

Du giver bare en tidsbegrænset rabat på én varekategori ad gangen.

Derefter sender du selvfølgelig et nyhedsbrev med en rabatkode og link til varekategorien i din webshop.

Den tidsbegrænsede rabat giver din læser et stærkt incitament til at kigge på dine webshoptekster og tilbud og købe ind, mens tid er.